Publicado el 05-04-2007 / Edición Nº 6 / Año IV

 














¿COMUNICACIÓN PARA LO ESTRATÉGICO O COMUNICACIÓN PARA LO HUMANO?
por Botero Montoya, Luis Horacio
Universidad de Medellín
Botero Montoya, Luis Horacio (05-04-2007). ¿COMUNICACIÓN PARA LO ESTRATÉGICO O COMUNICACIÓN PARA LO HUMANO?.
HOLOGRAMATICA - Facultad de Ciencias Sociales UNLZ
Año IV, Número 6, V3, pp.3-26
ISSN 1668-5024
URL del Documento : https://www.cienciared.com.ar/ra/doc.php?n=549
URL de la Revista : https://www.hologramatica.com.ar
Botn Derecho para Descargar Documento Completo
(PDF)
114466 Bytes

RESUMEN:

Communication is strategic by nature. This speech intends to approach the question, not the answer, about ¿Communication for enterprise strategy or communication for human bondign within the organizations?  This lecture partially gathers the results of an starting research named: “Más medios que comunicación en las organizaciones: Evaluación de la relación entre los medios internos de comunicación e información y la comunicación interpersonal al interior de organizaciones medianas del sector servicios en la ciudad de Medellín desde la perspectiva de la Comunicación Corporativa”, approached with an etnografhic focus, of wich general objective  is to identiffy the relation between number and level of coverage of the corporate media (from an strategic perspective) and the real conditions of  interpersonal interaction and communication among the human group  inside the organizational boundaries.

At the conclusions, this papers intends to go far beyond the fact that our administrative strategic methods and communicative actions aim only to profitability and efficiency, to trascend towards deeper issues like cooperation and a continuos search for a more humane professional enviroment.

PALABRAS CLAVE: Estrategia, Comunicación, Lo Humano
ABSTRACT:

Communication is strategic by nature. This speech intends to approach the question, not the answer, about ¿Communication for enterprise strategy or communication for human bondign within the organizations?  This lecture partially gathers the results of an starting research named: “Más medios que comunicación en las organizaciones: Evaluación de la relación entre los medios internos de comunicación e información y la comunicación interpersonal al interior de organizaciones medianas del sector servicios en la ciudad de Medellín desde la perspectiva de la Comunicación Corporativa”, approached with an etnografhic focus, of wich general objective  is to identiffy the relation between number and level of coverage of the corporate media (from an strategic perspective) and the real conditions of  interpersonal interaction and communication among the human group  inside the organizational boundaries.

At the conclusions, this papers intends to go far beyond the fact that our administrative strategic methods and communicative actions aim only to profitability and efficiency, to trascend towards deeper issues like cooperation and a continuos search for a more humane professional enviroment

KEYWORDS: Strategy, Communication, Human Factor


Ver Documento Completo

6696 Visitas

Volver 
Hologramática es una Publicación Académica con referato de la Facultad de Ciencias Sociales de la UNLZ - Juan XXIII y Ruta 4 (1832) Lomas de Zamora
0054- 11- 4282-5050 4282 7040 int 2180  Buenos Aires - Argentina
ISSN 1668-5024

Creative Commons License

Hologramática by Hologramática is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-No comercial-Compartir bajo la misma licencia 2.5 Argentina License.
Based on a work at https://www.hologramatica.com.ar/.


Publicado con Lapacho ® Revistas Académicas 2.0